maandag 26 januari 2015

DIY "arm knitting" woonkleed DIY



Ik hou van "breisels" het liefst zo grof mogelijk. 
zowel in mijn garderobe, (lekker warme en stoere vesten) als in mijn interieur met kussens en kleden.
Wat ik laatst ontdekte was "armknitting" en ik ben helemaal fan. (zie verder in de blog de link naar de tutorial)

Ik kocht 25 bollen wol en gebruikte al deze draden tegelijk. 
De lengte per bol was 247 meter en kocht ik bij Zeeman voor €0,99 per bol.
Ik maakte een woonkleed van 90 x 198 cm, dit is erg lang maar ik wilde hem ook kunnen gebruiken als sprei op het bed. Ik kon van het restant wol ook nog een klein kussentje maken. 
Heerlijk comfortabel en warm op een lazy sunday, ik hou er van *smile*







                        Het grijze kleedje en het grijze kussentje maakte ik van restjes wol die ik nog had met 16 draden. 



tips:
Bekijk dit  filmpje goed, 
Oefen eerst en maak een klein stukje of een sjaal bijvoorbeeld.

Bepaal na je proefstuk of je nog draden wil toevoegen of weglaten bij je uiteindelijke project.

Zorg dat je drinken bij de hand hebt en dat je voorlopig niet van je plaats af moet (in het filmpje noemen ze 45 minuten, maar ik ben zelf echt een hele zondagmiddag bezig geweest.)

Het allerbelangrijkste, zorg dat je wol niet in de knoop gaat. 

Houd rekening met de lengte van je draad. Voor een flink kleed heb je echt wel 240 meter nodig, zorg dus dat je deze lengte in huis hebt.

Trek het niet te strak rond je polsen!




I love knittings, I discovered "arm knitting" and I must say, I love it, I used normal yarn and used 25 strings at the same time! 

5 opmerkingen:

  1. Echt heel gaaf!!! Ik ga kijken of ik het ook aandurf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dit wil ik ook! Maar eenmaal begonnen wordt het lastig wegleggen begrijp ik goed? Goed plannen dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je vragen of wil je reageren, laat hier je reactie achter: