woensdag 31 december 2014

Wie dankbaar is.......


Als ik terugkijk op 2014 heb ik mooie kansen gekregen en benut.
Mijn baan als vaktrainer in het kappersvak heb ik opgezegd en ik ben gegaan voor mijn passie, de woonbranche. Ik zette Verknocht op, waar een gezonde en goede groei in zit  en kreeg daarnaast de kans om te leren en een vast inkomen te hebben bij de Deco Home, waar ik parttime nauw samenwerk met een fantastische collega, waar ik naast het samenwerken ook veel lol en vriendschap van krijg. 


Op het jaar terugkijkend zie ik dat ik zo veel heb om dankbaar voor te zijn, maar als ik heel eerlijk ben is dankbaarheid niet het eerste gevoel wat voor mij bij 2014 hoort.....
Het jaar voelt om heel eerlijk te zijn als een beetje "zozo", een beetje "vlak"

En dat terwijl één mijn beste eigenschappen waar ik juist erg trots op ben is ,dat ik juist erg dankbaar en blij kan zijn met kleine dingetjes.

Ik moet hierbij denken aan een uitspraak van Jandino een keer  bij RTL late night.
"Bidt voor dankbaarheid, want wie dankbaar is heeft alles"

Helaas is dit me in 2014 dus niet helemaal gelukt. Ik stond vaak stil bij wat ik niet had. In 2011 ben ik mijn vader plotseling verloren en die mis ik enorm, mijn moeder is niet meer dezelfde sinds dit verlies en daar maak ik me zorgen om, één van mijn beste vriendinnen emigreerde naar Florida en ondanks FaceTime mis ik haar hier. Verder zaten spontane etentjes en reisjes er even niet in. 
Ik ben er niet trots op, maar het is me het afgelopen jaar schijnbaar gelukt om toch een lichte schaduw over al het positiefs te laten glijden.



Dit bedoel ik zeker niet zwaarmoedig, maar het kan beter, veel beter.

Mijn goede voornemen is dan ook om in 2015  bewuster te gaan genieten. Niet zomaar voor lief te nemen dat ik fantastische mensen en vrienden in mijn omgeving heb. En getrouwd ben met mijn allerbeste vriend! En ook accepteren en inzien dat je zelf de keuze hebt hoe je met tegenslagen omgaat. 
En hier dan naar handelen.

Ik wil vooral zien en voelen wat voor moois er in mijn leven is. 
We hebben het goed, fijne vrienden en familie, wonen in een mooi huis, hebben een baan, zijn gezond  en er liggen nog zoveel mooie kansen!

Ik weet nog niet helemaal hoe ik dit waar ga maken in 2015, ik vind het bijvoorbeeld een mooi streven om dagelijks een dankbaarheidje op te schrijven, maar ik vrees dat ik hier niet de discipline voor op kan brengen ;-)
 Ik denk dat het inzicht en besef een mooi begin is.
En verder gewoon doen en ook eens gekke dingen doen, spontaan, het leven gaat al zo snel!



Het is best heel persoonlijk wat ik met  jullie deel, maar ik hou van openheid, sterker nog, ik denk dat als we onszelf allemaal wat kwetsbaarder durfden op te stellen, de wereld er zo veel mooier uit zou zien. 

Oud en Nieuw, het heeft altijd iets bijzonders. Het terugkijken op het oude jaar en de nieuwe start en kansen zien in het nieuwe jaar! 
Ik wens jullie voor 2015 allemaal heel veel dankbaarheid toe, want wie dankbaar is heeft alles!

Heel veel liefs van mij X



4 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven en soms kan het fijn zijn om iets persoonlijks te delen. Zelf heb ik het afgelopen jaar ervaren dat hierdoor ook deuren kunnen openen, waarvan je dit niet direct zou verwachten...

    Ik wens je een mooi, liefdevol 2015! ...en wees niet te streng voor jezelf, want volgens mij ben je veel dankbaarder dan je zelf in de gaten hebt ;)

    Lieve, collegiale groet,

    Tamara Tijdink
    De Vastgoedstyliste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geschreven Marit! Open en eerlijk zijn is altijd goed. Ik vind het super stoer van jou dat je die stap hebt genomen om je eigen bedrijf op te zetten en ik zie al mooie dingen voorbij komen, dat kan alleen maar meer worden! :) Eigen onderneming is hard werken.. Goed dat je ernaast een part time baan hebt, dat heb ik de eerste drie jaar ook gedaan voor wat stabiliteit. Je kan je hierdoor ernaast focussen op wat je echt leuk vindt. Dat doe je echt goed!

    Verdrietig om te lezen wat er op persoonlijk gebied speelt. Laat het vooral over je heenkomen en het bewust zijn van de dagelijkse mooie dingen is een goed voornemen. Vooral omdat je volgens mij ook zoveel mooie dingen om je heen hebt zoals ik kan lezen.

    Maak er een mooi jaar van met je creativiteit, passie en mensen om je heen!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi lieve Souraya,

      Wat een lief bericht!
      Ik waardeer het enorm.
      Je bent een grote inspiratiebron voor mij, thanks en ook jij een prachtig, succesvol, gezond en een heel gelukkig jaar toegewenst.

      Liefs Marit

      Verwijderen

Heb je vragen of wil je reageren, laat hier je reactie achter: